Refakatçi Politikamız
01 Temmuz 2019

Refakatçilerin aşağıda listelenen sağlık tesisi kuralarına uymaları gerekmektedir;

  • Refakatçi, refakatçi kartını sağlık tesisinde kaldığı sürece taşımak zorundadır.
  • Hekimin lüzumlu gördüğü hastalar için refakatçi kalınmasına izin verilir ve refakatçi kartı düzenlenir.
  • Her hastanın yanında en fazla 1 refakatçi bulunabilir, birden fazla refakatçiye izin verilmez.
  • Refakatçinin erkek veya bayan olmasına hastanın ve servisin durumuna göre karar verilir.
  • Refakatçinin sağlık tesisinin tüm kurallarına uyması beklenmektedir.
  • Refakatçinin kendine ait getirmiş oldukları eşyaları klinikte gösterilen dolaplara yerleştirmesi gerekmektedir.
  • Sağlık tesisinde sabah kahvaltısı 07:00 , öğle yemeği 12:00 Akşam yemeği 17:00 saatinden itibaren odanızda verilmektedir.
  • Refakatçi kendileri için ayrılmış bulunan refakatçi koltuğunu kullanmalıdır. Refakatçi koltugunun bulunmaması veya 2 yataklı odalarda bir adet refakatçi koltuğunun bulunması durumunda gerekli düzenlemeler servis sorumlu hemşiresi tarafından yapılmalıdır.
  • Refakatçinin hastasının bakımına sadece doktorun ve hemşirenin izin verdiği ölçüde yardım etmesi beklenmektedir.
  • Refakatçinin, hastanın güvenliği açısından doktor ve hemşirelerin bilgisi dışında her hangi bir uygulamada bulunması yasaktır.
  • Hemşirelerce verilen hasta bakım eğitimi kurallarına uyulmalıdır.(El hijyeni, Düşme riski eğitimi)
  • Refakatçi kendi hastasının bulunduğu oda dışındaki odalara girmemesi gerekmektedir.
  • Refakatçi hastasın yanından ayrılacağı durumda ve refakatçi değişimlerinde hemşireye haber verilmelidir.
  • Refakatçi güvenlik açısından hasta ne kendi yanında fazla para veya değerli eşya bulundurmamalıdır.
  • Refakatçinin, hastasına huzurlu bir ortam sağlayabilmek için, hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması gerekmektedir. Ayrıca hastanın kaldığı odada bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması, doktor vizite saatlerinde ve saat 22:00 den sonra kapatılması gerekmektedir.
  • Refakatçi ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını sağlık tesisi dışına çıkarmamalı ve yatağını değiştirmemelidir.
  • Refakatçi, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir müdahalede bulunmamalı, yiyecek, içecek vermemelidir.
  • Refakatçi sağlık tesisi içinde tütün ve alkol kullanmamalıdır.
  • Refakatçi hasta odası, banyo ve tuvaletleri mümkün olduğunca temiz kullanmaya dikkat etmelidir.
  • Refakatçi, refakat kartları ile sağlık tesisinin yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeden yararlanmalıdır.
  • Hastanızla ilgili herhangi bir sorun olduğunda derhal hemşireyi durumdan haberdar etmeniz gerekmektedir.
  • Sağlık tesisi içindeki uyarı ve ikaz levhalarına uymanız, teknik bir problemle karşılaşıldığında servis sorumlu hemşiresine haber vermeniz gerekmektedir.
  • Acil durum olmaması halinde doktor vizite saatinde hastanızın durumunu takip ve bilgi alma açısından odanızdan görevliye haber vermeden ayrılmayınız.
  • Acil durumlar için telefon kullanmanız gerekirse servisinizdeki haber veriniz.
  • Sağlık tesisi vezneleri dışında hiçbir birim ya da personele ödeme yapmayınız.
  • Tanımadığınız kişilerden yardım kabul etmeyiniz.
  • Hasta ve hasta yakınlarına daha iyi hizmet verilebilmesi için sağlık tesisi ile ilgili görüş ve önerilerinizi  ‘dilek-şikayet’ kutularına bırakabilirsiniz.